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부키

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4시간 전

교육 마케팅 사업 챗봇 퍼플렉시티
조회수 4

퍼플렉시티, AI 조수 사용패턴 최초 대규모 연구 발표했네

하버드와 퍼플렉시티 연구팀이 AI 조수 사용패턴 연구 결과를 드디어 발표했어. 수억 건의 사용자 상호작용을 분석했는데, 결과가 흥미롭더라고. 개인적 용도가 전체 사용량의 55%로 가장 많았고, 직장에서 쓰는 경우가 30%, 교육 목적이 16%였어. 처음엔 다들 여행이나 퀴즈 같은 가벼운 질문부터 시작하더니, 시간 지나면서 업무 생산성이나 학습, 커리어 조언 같은 복잡한 주제로 옮겨간다네. 전체 AI 조수 활동의 절반 이상이 '생각하는 작업'에 집중됐대. 특히 생산성 & 워크플로우(36%)랑 학습 & 연구(21%)가 가장 많았다고. 사용자들이 뭔가 생각하고, 정보 종합하고, 행동으로 옮기는 데 AI를 활용하는 거지 ㅋㅋ 분야별로는 디지털 기술이 가장 많았지만(30%), 마케팅이나 영업, 경영 분야에서는 한번 시작하면 더 깊게 활용하는 '끈적임'이 강했대. 특히 금융 전문가들은 생산성 향상에, 학생들은 학습과 연구에 AI를 집중적으로 활용하더라구. 이젠 진짜 AI가 우리 일하는 방식과 문제 해결 방식을 완전 바꿔놓고 있는 중인 것 같아 🦉

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4시간 전

Harvard and Perplexity researchers conducted the first large‑scale field study of how people use AI agents.

We analyzed hundreds of millions of anonymized user interactions in Comet to answer three questions: who’s using agents, how much, and what for.

https://t.co/w9YrAKdvqz


Most agent queries come from personal use (55%), followed by professional (30%) and educational (16%) contexts.

New users often start with low-stakes questions like travel or trivia. Over time, they shift to more complex topics like productivity, learning, and career advice. https://t.co/cG6wPHpUEw


More than half of all agent activity focuses on cognitive work.

Agent use is dominated by Productivity & Workflow (36% of queries) and Learning & Research (21%).

Users rely on the assistant to think through something, synthesize findings, and take action on those learnings. https://t.co/MT0HzXNEUg


Digital technology leads in volume (30% of queries), but fields like Marketing, Sales, and Management show more "stickiness."

Once these users adopt an agent, their usage intensity outpaces their adoption numbers as they integrate the assistant into their daily workflow. https://t.co/J6AueaKfeU


AI agents are reshaping how we learn, work, and solve problems.

Read the full research paper: https://t.co/caDHnPHtNL


Our findings show that professionals use the Comet Assistant to solve specific friction points in their industry.

Finance professionals prioritize efficiency with 47% of queries on productivity, while students focus on utility, dedicating 43% to learning and research.

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